17 maja 2024r. uczniowie klas II oraz chętni uczniowie z klas III, IV, V i VI wzięli udział w wycieczce do magicznego Torunia. Opiekę nad uczniami sprawowali: p. U. Adamczyk, p. W. Przybyłkiewicz, p. A. Głowacz oraz p. H. Tokarska.
Zwiedzanie Starego Miasta okazało się niezapomnianą przygodą z wyjątkowym przewodnikiem, który w barwny sposób przybliżał historię miasta. Dzieci z zachwytem podziwiały Ratusz Staromiejski, Krzywą Wieżę, Fontannę Flisaka, Gotyckie Spichlerze i pozowały do pamiątkowego zdjęcia przy pomniku sławnego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika.
Podczas wizyty w Żywym Muzeum Piernika dzieci przeniosły się w magiczny sposób do XVI – wiecznej piernikarni. Tam poznały sposób wyrabiania pierników, a następnie same aktywnie uczestniczyły w tym procesie. W dalszej części, przy pomocy oryginalnych form kształtowały własne pierniki a po wypieczeniu zabrały tę pachnącą przyprawami korzennymi pamiątkę do domu.
Podczas wizyty w Toruniu, nie mogło zabraknąć oczywiście „podróży do gwiazd” w Planetarium. Obserwowany tam pokaz astronomiczny opowiadał o wielkości i budowie Wszechświata, opisywał popularne gwiazdozbiory na niebie, przybliżył tajemnice planet i galaktyk. Leżąc w wygodnych fotelach, przy dźwiękach muzyki, dzieci podziwiały nad głowami tysiące gwiazd i kosmiczne animacje.
Kolejnym punktem programu był udział w żywej lekcji historii, która zwieńczona została pokazem walk rycerskich. Na pożegnanie każdy z uczestników otrzymał pamiątkową monetę krzyżacką wybitą z metalu.
To był dzień pełen nowych doświadczeń, nowej wiedzy, przepełniony wrażeniami. Dzieci z entuzjazmem deklarowały, że będą do Torunia wracać.
Opracowała Halina Tokarska
Z inicjatywy wychowawczyń p. Janiny Walas i p. Krystyny Woźniak 17 maja 2024 r. odbyła się wycieczka uczniów klasy Ia i Ib do stolicy Polski – Warszawy.
Celem wyjazdu było poznanie dziedzictwa narodowego stolicy Polski – Warszawy. Zwrócenie uwagi na walory kulturowe i turystyczne historycznej części miasta. Poznanie wydarzeń II wojny światowej związanych ze stolicą. Zwrócenie uwagi na zdrowe słodycze – zabawa w mistrza czekolady.
Spacer po Starówce rozpoczął się z Placu Zamkowego. Uczestnicy przeszli ulicami Starego Miasta na Plac Piłsudskiego. Z wielkim zainteresowaniem przyglądali się zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Poznali najważniejsze wydarzenia związane z Placem Piłsudskiego. Następnie idąc Krakowskim Przedmieściem poznali nowszą historię Warszawy, a Pałac Prezydencki zainteresował uczniów. Zwrócili uwagę na pomniki Adama Mickiewicza i księcia Józefa Poniatowskiego. Na Placu Zamkowym pierwszaków przywitał król Zygmunt III Waza stojący na kolumnie, który przeniósł stolicę Polski z Krakowa do Warszawy. Podziwiali również okazały Zamek Królewski. Spacerując wzdłuż murów obronnych słuchali opowieści o najważniejszych wydarzeniach w związanych z dziejami stolicy. Duże wrażenie na obecnych zrobił pomnik Małego Powstańca. Na Starówce poznali legendy warszawskie i pomnik Syrenki.
Następnym etapem był pobyt w Pijalni Czekolady Wedel. Dzieci wysłuchały opowieści na temat historii czekolady i fabryki E. Wedel. W dalszej części odbyła się zabawa w Mistrza Czekolady. Każdy uczestnik wykorzystując swoją wyobraźnię i białą czekoladę wykonywał dekorację na Torciku Wedlowskim. Wszyscy pięknie zapakowali smakołyk, aby go zabrać do domu. Potem odbyła się degustacja czekoladowych przysmaków.
Następny etap to pobyt na Smart Kids Planecie czyli w innowacyjnym i interaktywnym Centrum Mądrej Zabawy. W różnych częściach planety dzieci odkrywały i odbywały kosmiczną i multimedialną podróż, tworzyły różne budowle, praktycznie uczyły się ekologii i dobrych nawyków, rozwijały sprawność fizyczną i zręczność. W Strefie Mądrych Zakupów poznawały podstawy przedsiębiorczości i zdrowego żywienia świetnie się bawiąc. W Strefie Zgranej Paczki rozwijały umiejętność współpracy i logicznego myślenia. Strefa Jabłkowego Sadu przybliżyła im drogę różnych owoców od uprawy po sklepowe półki. Był to czas wspaniałej, kreatywnej i atrakcyjnej zabawy.
Podróżując autokarem uczniowie podziwiali nowoczesną architekturę miasta oraz rzekę Wisłę, nad którą położona jest stolica. Nad bezpieczeństwem dzieci w czasie wycieczki czuwały: M. Wieteska, K. Woźniak, J. Walas.
Opracowała Janina Walas
10 maja 2024 r. uczniowie klasy VIII, VIIA, VIIB I VIA uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Głównym celem wycieczki było obejrzenie spektaklu - multimedialnego musicalu "Kongo" w Teatrze Capitol. Fabuła spektaklu dotyka problemy społeczne, z którymi mogą się zetknąć uczniowie w środowisku szkolnym - m. in wykluczenie, konflikty w grupach rówieśniczych, niezdrowa rywalizacja. Zetknięcie z takimi treściami nauczy młodzież rozpoznawać problemy najbliższego otoczenia, uwrażliwi na świat i relacje międzyludzkie. Świetnie śpiewający młodzi artyści dostarczyli wielu emocji oglądającym.
Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Narodowym Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki. Uczniowie oglądali eksponaty dotyczące historii polskiej techniki z dziedziny astronomii i fizyki, transportu, informatyki, radiotechniki.
Opiekunami na wycieczce byli: Halina Pruszczyk, Anna Michalak, Dorota Olborska i Radosław Kowalczyk.
Opracowała Halina Pruszczyk
Powodzenia!!!
Nasi najstarsi uczniowie rozpoczęli trzydniowe zmagania z egzaminem ósmoklasisty. Dziś rozwiązywali arkusz z języka polskiego, jutro dzień z matematyką, a w czwartek język obcy: angielski lub rosyjski.
Trzymamy za Was mocno kciuki i życzymy połamania - czarnych oczywiście - długopisów!!!
Na zdjęciu tegoroczni ósmoklasiści wraz z wychowawczynią p. Haliną Pruszczyk.
Na fotografii brakuje dwóch uczennic: Ani i Oli, które jako laureatki WKP z języka polskiego zostały zwolnione z egzaminu w dniu dzisiejszym.
Uczniowie klas siódmych i ósmych z naszej szkoły wzięli udział w programie edukacyjno - obronnym pt. Edukacja z wojskiem, którego celem było popularyzowanie wiedzy z obszaru zarządzania bezpieczeństwem, obrony cywilnej, cyberbezpieczeństwa, ratownictwa medycznego, systemu alarmowania, łączności oraz zachowań w sytuacjach kryzysowych. Program został zrealizowany pod patronatem Ministerstwa Obrony Narodowej i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Każdy z uczniów otrzymał certyfikat potwierdzający udział w wyżej wymienionym programie.